divendres, 2 de març del 2012

Text 2

CICLOP: Pare, quins sofriments m’ha fet patir el maleït estranger! Em va emborratxar i després em va deixar cec mentre dormia.
POSIDÓ: Qui va gosar fer-t'ho, això?
CICLOP: Primer s'anomenava Ningú; però quan havia fugit i era lluny del meu abast, va dir que li
deien Ulisses.
POSIDÓ: Ja sé de qui em parles, del d’Ítaca; estava fent el camí de retorn per mar des d'Ílion. I com
és que et va fer això si en realitat no és gaire valent?
• Aquest text fa referència a allò que narra una obra de la literatura grega. Sabeu quina és i a quin autor s’atribueix?
- La Odissea
• Expliqueu l'episodi del qual tracta aquí Llucià.
 Es tracta de que el Ciclop el van emborratxar i li explica el seu pare pero ell no sabia qui ho havia fet. Llavors ell diu que ha sigut un tal Ulisses i Posidó li diu que coneix aquest home i li diu que com es que li ha fet aixó si no es tant valent li diu a Ciclop.
• Per què us sembla que Posidó diu d'Ulisses que no és gaire valent?
                Perquè no li diu el seu nom fins que ell que esta lluny.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada